2008/06/08

Walkman: Viva la Vida - Lost

يك وقت شما چوب را مي‌شناسيد و بلديد با استفاده از آن ميز بسازيد. ميز اول‌تان راضي‌ كننده است. مشتري زيادي دارد و براي كار بهتر تشويق مي‌شويد. در ساختن ميز روز به روز مهارت بيشتري كسب مي‌كنيد و ميزهاي بعدي‌تان را بهتر مي‌سازيد اما يادتان مي‌رود كه با آن چوب مي‌توان چيز ديگري هم ساخت كه جلب توجه كند. يا اينكه طراح وبي باشيد كه فقط عناصر يك تم را تغيير مي‌دهيد نه اينكه تغييري اساسي در آن بدهيد.
مي‌دانم كه خيلي‌ها در مورد اينكه كُلدپلي نسبت به آلبوم‌هاي قبل‌اش پيشرفت كرده اتفاق نظر دارند. من هم همين‌طور. هم از نظر شعر و هم موسيقي آن‌ها رشد داشته‌اند اما آيا ريسك‌ كرده‌اند كه تم كارشان را هم تغيير دهند؟
وقتي البوم اخير ريديوهد را شنيدم تفاوت اين كار به چشم‌ام مي‌آمد. نه اينكه بگويم "خب آنها بهتر شده‌اند"، نه، "اين كارشان معركه‌اس"!
چيزي كه امروز بعد از شنيدن البوم تازه‌ي كلدپلي به‌اش فكر نمي‌كردم. جزييات كارشان بهتر شده اما در كل جهش خاصي نكرده‌اند. با اين وجود انها حتما فروش ميليوني‌شان را دارند. البوم‌شان چند روز ديگر منتشر خواهد شد و در دست‌ها مي‌چرخد. و من هم‌چنان موسيقي‌شان را دوست دارم. و اين البوم را هم.

+ Coldplay: Lost






You might be a big fish
In a little pond
Doesn't mean you've won
'Cause along may come
A bigger one
And you'll be lost

No comments:

Post a Comment